Konkursa “Biznesa skices” labākās jauniešu idejas piesaista vairāk nekā 8500 balsotāju
Apbalvošanas_pasākums_

Noskaidroti ikgadējā Swedbank biznesa plānošanas konkursa "Biznesa skices" uzvarētāji. Pamatskolu komandu konkurencē par labāko atzīta Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas komanda ar personalizētu mazuļa knupīša turētāju "Knapī", vidusskolu grupā uzvaras laurus plūkusi Rīgas Valsts 1. ģimnāzija ar "Herble" – cementa puķupodiem ar mobilās lietotnes kontrolētu automātisku aplaistīšanas funkciju, bet augstskolu grupā nepārspēta palikusi Banku augstskolas komanda ar "SD-RENT" – platformu fizisku personu elektroierīču īrēšanai un izīrēšanai. Kopumā konkursa finālisti konkursa pēdējā kārtā spējuši piesaistīt 8548 balsis, apliecinot savu biznesa ideju aktualitāti un dzīvotspēju.

Labākās komandas saņems naudas balvas sava biznesa attīstībai: 1. vietas ieguvējs katrā vecuma grupā saņems 1500 eiro, 2. vietas ieguvējs – 1000 eiro, bet 3. vietas ieguvējs – 500 eiro, sadalot vairāk nekā 14 000 euro lielo konkursa balvu fondu. Savukārt godalgotās pamatskolu un vidusskolu komandas konsultējošie skolotāji līdz ar gandarījumu par audzēkņu panākumiem iegūs 200 eiro lielu naudas balvu. Vienai no finālā iekļuvušajām vidusskolēnu komandām “North Filters” no RTU inženierzinātņu vidusskolas konkursa partneris – Rīgas Tehniskās universitāte – piešķīra specbalvu, lai komanda tālāk var attīstīt savu ideju par filtrēšanas sistēmu notekūdeņu attīrīšanai.

Pamatskolu grupas uzvarētāji – Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas komanda – piedāvā personalizētu mazuļa knupīša turētāju “Knapī”. Atšķirībā no citu ražotāju produktiem šie knupīšu turētāji ir izgatavoti nevis no silikona, bet no koka bumbiņām, kas turklāt ļauj iepazīt jaunas skaņas un attīsta roku motoriku.

Vidusskolu grupā uzvarējusi Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komanda ar “Herble” – cementa puķupodiem ar mobilās lietotnes kontrolētu automātisku aplaistīšanas funkciju. Tā ir noderīga ideja daudziem steidzīgiem cilvēkiem, kuri labprāt izrotātu savu māju ar skaistiem telpaugiem, bet regulāru piemirst tos aplaistīt. Bezmaksas mobilā lietotne ļaus kontrolēt ūdens padeves daudzumu un biežumu, kā arī saņemt ieteikumus par augu apkopi un atgādinājumus papildināt puķupodos iestrādāto ūdens tvertni.

Savukārt augstskolu grupas uzvarētāja – Banku augstskolas komandas – projekts “SD-RENT” ir platforma, kur cilvēki var izīrēt savas elektroierīces vai arī īrēt tās no citiem lietotājiem. Darījumi notiek starp fiziskām personām, veicinot maiņas ekonomiku un paaugstinot ierīču izmantošanas efektivitāti. Popularizējot šādu modeli, klientiem ir iespēja ātri un finansiāli nesāpīgi iegūt pieeju ierīcei, ar kuru aizvietot salauzto, izmēģināt jaunas ierīces, tās neiegādājoties, gūt papildu ienākumus, izīrējot savas ierīces, kā arī samazināt cilvēku radīto CO2 nospiedumu.

“Kā jau tas biznesā mēdz notikt, arī šajā konkursā bija komandas, kuras sevi ļoti pārliecinoši pieteica, bet zaudēja līderpozīcijas pēc publiskā balsojuma, un bija arī tādas, kas tieši pēc balsojuma kārtas veica būtisku izrāvienu. Katra biznesa ideja ir jāpārbauda, jo ne vienmēr tas, kas šķiet aktuāls un aizraujošs pašam, tāds liksies arī potenciālajiem pircējiem. Taču idejas konkursā patiešām bija lieliskas, un es ceru, ka gūtā pieredze arī tos, kas šoreiz neieguva godalgotas vietas, iedvesmos nepadoties, vēl vairāk pilnveidot un uzlabot savu ideju un atrast savu īsto mērķauditoriju,” saka Swedbank Finanšu institūta vadītājs Reinis Jansons.

Konkursa pēdējā kārtā sacentās piecas komandas katrā vecuma grupā, un jauniešu uzdevums bija piesaistīt savām biznesa idejām atbalstītāju uzmanību, īstenojot balsu piesaistes kampaņu. Finālā sacentās komandas no Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas, Lizuma pamatskolas, Madonas Valsts ģimnāzijas, Rīgas Centra humanitārās vidusskolas, Rīgas Valsts tehnikuma, RTU Inženierzinātņu vidusskolas, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas, Banku augstskolas, Rīgas Tehniskās universitātes, Biznesa augstskolas “Turība”, Latvijas Universitātes un Ventspils augstskolas.

Šogad pirmo reizi konkursā varēja pieteikties visi, kas to vēlas – gan komandas, kam jau ir savs skolēnu mācību uzņēmums un biznesa ideja, gan tiem, kuriem to vēl nav. Aktivitāte bija ļoti liela: konkursā pieteicās 351 jauniešu komanda (1172 dalībnieki) no 26 Latvijas novadiem. Vislielākā konkurence bija vidusskolu grupā – 237 komandas; pamatskolu grupā pieteikušās 92, augstskolu grupā – 22 komandas. Šogad biznesa plānus vērtēja rekordliela žūrija – 90 Swedbank darbinieki.

Biznesa plānošanas konkursu “Biznesa skices” organizē Swedbank sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti, “Skola 2030” un Latvijas Studentu apvienību. Konkurss notiek trīs vecuma grupās – pamatskolas (7.–9. klašu), vidusskolas un augstskolas grupā.

 

www.deepwhite.lv